نظم و ترتیب دادن به کارها
اکثریت مردم عادی، وقتی کاری را انجام می‌دهند، می‌دانند

که برای بهتر شدن وضعیت لازم است یک سری موارد را سازماندهی و مرتب کنند

که ذهنشان بازتر شود و کار و نتیجه‌ی کارشان به مطلوبیت برسد.

برای مثال شما به وضعیت نه چندان خوب زندگیتان نگاهی می‌اندازید و سپس می‌گویید که چند قلم کار ریز و درشت وجود دارد

که برای تغییر وضعیت باید اانجام دهید، البته هر کسی دوست دارد که نظم و ترتیب را در کارش رعایت کند و حتی می‌داند

که این‌کار تاثیر زیادی بر رسیدن به نتایج بهتر دارد،

اما آنها فقط با نگاه کردن به وضعیت نامطلوب حس بدی به خود می‌گیرند و سپس بدتر از قبل ادامه می‌دهند.

اگر شما نیز اینگونه می‌اندیشید، برایتان پیشنهاداتی دارم و آن این است که موارد زیر را خوانده و به آن عمل کنید:

برای رسیدن به  نظم و مطلوبیت، و سازماندهی دلخواهتان

اول: به درونتان مراجعه کنید و کوچک‌ترین تغییر یا کاری که باید انجام شود

را با نگاه دیگری بنگرید، به گونه‌ی متفاوت‌تر از قبل در مورد آن فکر کنید.

دوم: به جای اینکه با خود بگویید این کار سخت، پیچیده یا لازمه‌ی زمان زیادی می‌باشد،

آن‌را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید و خرد، خرد انجامش دهید.

سوم: اگر همان قسمت ‌های کوچک هم نیازمند زمان زیادی می‌باشد،

برای انجام آن برنامه‌ای بریزید و زمان خاصی را برای نظم دادن و ترتیب دادن آن اختصاص دهید

و تا پایان آن هیچ‌گاه، رهایش نکنید زیرا این‌کار باعث می‌شود

شما حس بسیار بدی بگیرید و دیگر هیچ‌وقت آن‌را انجام ندهید.

چهارم: هر نوع نظام و ترتیبی را، چه کوچک و چه بزرگ در زندگیتان ایجاد کنید.

نظم و ترتیب دادن به کارها، میز کارتان، کمد لباستان، کتاب‌هایتان و…

قطعا در طرز فکر شما تاثیر گذاشته و مشغله‌ی ذهنیتان را کاهش می‌دهد

و همچنین باعث می‌شود بهتر و منطقی‌تر فکر کنید

و کمتر افکار منفیرا به ذهنتان وارد کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *